Terug naar boven
Bestel via 1 van de onderstaande bedrijven uw autobanden en laat deze direct bij ons afleveren. Dan hoef je niet thuis te blijven, je hoeft er niet op te wachten en je krijgt van Alex car service een sms bericht als wij de banden binnen hebben. Daarna kun je een afspraak maken voor de montage van uw nieuwe banden.
De enige kosten die dan nog extra in rekening worden gebracht zijn:
- demontage band
- balanceren van de band
- monteren nieuw ventiel
- montage band
Wij leveren zelf de ventielen voor zowel lichtmetaal als staal en extra versterkt.
Om de juiste bandenmaat te bepalen kunt u op de oude band aan de zijkant kijken:
De distributieriem zorgt ervoor dat de nokkenas, of bij sommige motoren zelfs meerdere nokkenassen, door de krukas wordt aangedreven. Het is van cruciaal belang dat de krukas en de nokkenassen op elkaar zijn afgesteld. Dat gebeurt tijdens de montage van de riem. De kleppen moeten in functie van de stand van de zuigers op het gepaste moment open- en dichtgaan. Die timing kan in het gedrang komen door een slechte montage, maar ook wanneer de getande riem een tandje overspringt zoiets kan alleen door een slechte riemspanning.
De distributieriem en zowel de span- als meelooprol moeten samen worden vervangen. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat het lager van de rollen versleten is, waardoor de distributieriem extra wordt belast en zelfs breekt.
Bij het vervangen van de distributieriem is het vaak nodig en aan te raden de waterpomp mee te vervangen, deze heeft vaak de zelfde levensduur als de distributieset onderdelen
Het grootste werk is om alles netjes schoon te maken, uiteraard moet dat met de grootste zorg gebeuren. Heel veel motoren hebben in hun leven al aardig wat te verduren gekregen. Ze zitten vol met sluts van verbrande olie, dat is de bruin zwarte aanslag die je in je blok vindt. Deze krijg je er bijna niet uit tenzij er de mogelijkheid bestaat om het blok chemisch te reinigen. De aanslag dient weggehaald te worden om te voorkomen dat er vuil in de oliekanalen loskomt en om het blok op scheuren en andere gebreken te controleren.
1 voorbeeld van zware vervuiling en zeer slecht onderhoud
deze nokkenas is versleten door verkeerde olie waardoor niet alleen de nokkenas is weggevreten maar ook 2 klepstoters zijn gebroken
Hieronder ziet u de kop revisie van een Mazda 121, de storing werd niet verholpen waardoor 1 klep verbrand is.
Gevolg: slecht lopen en motor schade
Vaak denken mensen dat de koppeling kapot is als de auto niet meer wil schakelen, in sommige gevallen is het schakel mechanisme defect en niet de koppeling . De merken waar vaak het schakel mechanisme defect van is zijn bijvoorbeeld : Opel Corsa, Peugeot/Citroen en Daewoo.
In sommige gevallen"denk aan Peugeot/citroen" is de koppelings-kabel defect, of is 1 van de schakelstangen los geschoten
In sommige gevallen is de versnellings-bak zelf aan vervanging toe, denk hier bij aan een gebruikte ruilbak of een revisie bak.
Bij een ruil bak zijn de kosten een stuk lager dan bij een revisie.
De koppeling heeft een bepaalde levens duur en die is afhankelijk van de gebruikers van de auto, denk hier bij aan het stil staan van de auto met draaiende motor en de versnelling in de 1e klaar om snel weg te rijden bij groen. In dit geval staat er een constante druk op de drukgroep die na verloop van tijd het midden er uitdrukt door slijtage met als gevolg dat de versnellingsbak niet meer vrij gezet kan worden of ingeschakeld kan worden.
Versnellingsbakken met een hydraulische koppelings-cilinder hebben onderhoud nodig,vaak word door de fabrikant remvloeistof gebruikt voor de hydraulische koppeling deze vloeistof trekt vocht aan en het is raadzaam om de vloeistof elke 3 a 4 jaar te vervangen gelijk met de remvloeistof.